Pinceladas de Asturias

facebookTwiterYou Tubeinstagram

Visitas: 153891

Iniciativa pol Asturianu presenta junto con otras organizaciones el manifiesto Pluralidá llingüística: Llibertá, igualdá y democracia

Foto2Foto3Foto5Foto6Iniciativa pol Asturianu participó esta mañana en la presentación del manifiesto Pluralidá llingüística: Llibertá, igualdá y democracia junto con otras organizaciones de reivindicación lingüística de España.

El documento anima al nuevo Gobierno a tomar medidas necesarias en esta recién estrenada legislatura para garantizar la diversidad lingüística, la libertad y la igualdad. En la presentación del manifiesto, el presidente de Iniciativa pol Asturianu, Iván Llera, aprovechó para denunciar la situación del profesorado de asturiano que vive en una situación de interinidad y precariedad por la falta de la especialidad docente. El presidente de la entidad recordó que “esta es una situación injusta y que tiene una solución fácil, que es la modificación del decreto de especialidades”. Otra de las reivindicaciones de este manifiesto es la de oficializar las lenguas de España que todavía no lo son. En ese sentido, Llera llamó a seguir caminando en el consenso constitucional por la oficialidad, recordando que también el aragonés vive una situación similar a la del asturiano de falta de reconocimiento oficial, junto a otras lenguas, que siendo oficiales en unos territorios, no lo son en otros. Además, Llera aprovechó para denunciar “el incumplimiento de la toponimia por parte del Estado en las carreteras asturianas. El Gobierno de España no se puede escudar en la falta de oficialidad para el uso de los nombres que son oficiales según los decretos correspondientes”. Iván Llera dijo que “aprovechamos para reunirnos con representantes de diferentes partidos políticos a los que trasladamos cuestiones como la propia toponimia y uso del asturiano en las carreteras estatales, en RENFE y el aeropuerto, presupuesto para la ALLA; la especialidad docente, programación en lengua asturiana en RTVE y RNE y una presencia real del multilingüismo en TVE; presencia del asturiano en páginas web institucionales, propuesta de añadir el apartado de lengua protegidas estatutariamente, además de las oficiales, a los Premios Nacionales, ayudas y otras convocatorias; la posibilidad del establecimiento del DNI bilingüe y de cara al futuro la creación de un departamento del gobierno para política lingüística como una Secretaría de Estado de Política Lingüística”. Iván Llera, presidente de Iniciativa pol Asturianu, junto con Inaciu Galán, vocal de relaciones institucionales, visitaron a las senadoras María Jesús Álvarez, María Fernández, Mª Mercedes Otero; el diputado Roberto García Morís y el portavoz adjunto del grupo parlamentario del PSOE en el Congreso, Guillermo Meijón. También se reunieron con la diputada Sofía Castañón de Xuníes Podemos, Paloma Gázquez del Grupo Parlamentario Popular y con el diputado Isidro Martínez Oblanca de Foro Asturies.

Iniciativa pol Asturianu participó esta mañana na presentación del manifiestu Pluralidá llingüística: Llibertá, igualdá y democracia xunto con otres organizaciones de reivindicación llingüística d’España. El documentu encamienta al nuevu Gobiernu a tomar midíes necesaries nesta recién estrenada llexilatura pa garantizar la diversidá llingüística, la llibertá y la igualdá. Na presentación del manifiestu, el presidente d’Iniciativa pol Asturianu, Iván Llera, aprovechó pa denunciar la situación del profesoráu d’asturianu que vive nuna situación d’interinidá y precariedá pola falta de la especialidá docente. El cabezaleru de la entidá recordó que “esta ye una situación inxusta y que tien una solución fácil, que ye la modificación del decretu d’especialidaes”. Otra de les reivindicaciones d’esti manifiestu ye la d’oficializar les llingües d’España qu’entá nun lo son. Nesi sen, Llera llamó a siguir caminando nel consensu constitucional pola oficialidá, recordando que tamién l’aragonés vive una situación asemeyada a la del asturianu de falta de reconocencia oficial, xunto a otres llingües, que siendo oficiales nunos territorios, nun lo son n’otros. Amás, Llera aprovechó pa denunciar “l’incumplimientu de la toponimia per parte del Estáu nes carreteres asturianes. El Gobiernu d’España nun se puede escudar na falta d’oficialidá pal usu de los nomes que son oficiales según los decretos correspondientes”. Iván Llera dixo que “aprovechamos p’aconceyar con representantes de diferentes partíos políticos a los que treslladamos cuestiones como la propia toponimia y usu del asturianu nes carreteres estatales, en RENFE y l’aeropuertu, presupuestu pa l’ALLA; la especialidá docente, programación en llingua asturiana en RTVE y RNE y una presencia real del multillingüismu en TVE; presencia del asturianu en páxines web institucionales, propuesta d’añadir l’apartáu de llingües protexíes estatutariamente, amás de les oficiales, a los Premios Nacionales, ayudes y otres convocatories; la posibilidá del establecimientu del DNI billingüe y de cara’l futuru la creación d’un departamentu del gobiernu pa politica llingüística como una Secretaría d’Estáu de Política Llingüística”. Iván Llera, presidente d’Iniciativa pol Asturianu, xunto con Inaciu Galán, vocal de rellaciones institucionales, visitaron a les senadores María Jesús Álvarez, María Fernández, Mª Mercedes Otero; el diputáu Roberto García Morís y el voceru axuntu del grupu parllamentariu del PSOE nel Congresu, Guillermo Meijón. Tamién aconceyaron cola diputada Sofía Castañón de Xuníes Podemos, Paloma Gázquez del Grupu Parllamentariu Popular y col diputáu Isidro Martínez Oblanca de Foru Asturies.

Forma parte de la “familia” de Pinceladas de Asturias :)

Visita nuestra web

Síguenos en las redes sociales

Envíanos actividades

Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.