Pinceladas de Asturias

facebookTwiterYou Tubeinstagram

Visitas: 166690

Iniciativa polAsturianu denuncia una nueva discriminación polusu del asturianu na Universidád’Uviéu

Iniciativa polAsturianu denuncia un nuevucasu de discriminación llingüística na Universidád’Uviéu.

Nesticasu un estudiante del gráud’Historia decidió escoyerl'asturianu como llinguapa entregar y defender el so trabayu, a la hora de la realización del TFG. Dende'lmomentunelqu'estofoicomunicáu a los docentes que dirixiránesti TFG, tuvo tol sofitu, ensinnengún problema cola llinguaescoyida.

Sicasí, díesdempués, comunicóse al alumnu que nunyera posible facelo utilizando la llingua asturiana, non pola negativa de los docentes, sinón por mor de l'alministración, que niega los drechosllingüísticos na memoria de verificación del Grau d'Historia na Universidád'Uviéu, yá que namás se llimita al castellán.

Iniciativa polAsturianu denuncia qu’esta decisión de nun poder presentar el TFG utilizando l’asturianu ye contraria a los Estatutos de la Universidá, pues la norma interna de la Universidád’Uviéurecueye que «naide podrá ser discrimináupolusu del asturianu». Amás, dendela organización recuerdennesisentíu, la Llei 1/ /1998, de 23 de marzu, d’Usu y Promoción del Asturianu permite a la ciudadanía dirixise de manera llibre a l’alministración utilizando la llingua asturiana, asina como a la normativa de presentación d’estostrabayos.

La entidá recuerda que yá van varios de casos d’estitipu y que la meyor solución paiguar de manera definitiva esti problema ye la declaración d’oficialidápa la llingua asturiana pallogrard’esta manera la igualdá de drechos y que naide tenga torgues a la hora d’usar la llingua que llibremente decida.

Iniciativa polAsturianu pide a la Universidád’Uviéu que garantice’ldrechu al usullibre del asturianu na presentación del TFG y solicita a la institución una modificación del Reglamentu que permita que puedan presentase les tesis y cualquier trabayun’asturianun’igualdá de condiciones a la presentación en castellán.

Iniciativa polAsturianu denuncia una nueva discriminación por el uso del asturianoen la Universidad de Uviéu

La entidad recuerda que ya se denunciaron varios de casos de este tipo y que la mejor solución parasolventar de manera definitiva este problema es la declaración de oficialidad

 

Iniciativa polAsturianu solicita a la institución una modificación del Reglamento que permita que puedan presentarse las tesis y cualquier trabajoen asturiano

 

Iniciativa polAsturianu denuncia un nuevo caso de discriminación lingüística en la Universidad de Uviéu. En este caso un estudiante del grado de Historia decidió escoger el asturiano como lengua para entregar y defender sutrabajo, a la hora de la realización del TFG. Desde el momentoen el que esto fue comunicado a los docentes que dirigirán este TFG, tuvo tol apoyo, sin ningún problema con la lengua escogida.

Pero días después, se comunicó al alumno que noera posible hacerlo utilizando la lengua asturiana, no por la negativa de los docentes, sino por motivo de la administración, que niega los derechos lingüísticos en la memoria de verificación del Grado de Historia en la Universidad de Uviéu, ya que únicamente se limita al castellano.

Iniciativa polAsturianu denuncia que esta decisión de no poder presentar el TFG utilizando el asturianoes contraria a los Estatutos de la Universidad, pues la norma interna de la Universidad de Uviéurecoge que «nadie podrá ser discriminado por el uso del asturiano». Además, desde la organización recuerdan en ese sentido, la Ley 1/ /1998, de 23 de marzo, de Uso y Promoción del Asturiano permite a la ciudadanía dirigirse de manera libre a la administración utilizando la lengua asturiana, así como a la normativa de presentación de estos trabajos.

La entidad recuerda que ya se denunciaron varios de casos de este tipoy que la mejor solución parasolucionar de manera definitiva este problema es la declaración de oficialidad para la lengua asturiana para lograr de esta manera la igualdad de derechos y que nadie tenga problemas a la hora de usar la lengua que libremente decida.

Iniciativa polAsturianu pide a la Universidad de Uviéu que garantice el derecho al uso libre del asturianoen la presentación del TFG y solicita a la institución una modificación del Reglamento que permita que puedan presentase las tesis y cualquier trabajoen asturianoen igualdad de condiciones a la presentación en castellano.

Forma parte de la “familia” de Pinceladas de Asturias :)

Visita nuestra web

Síguenos en las redes sociales

Envíanos actividades

Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.